Biznis
Eksplozivni razvoj tehnologija koje donose korjenite
promjene, poput društvenih medija, mobilnih uređaja, cloud rješenja i
analize podataka, mijenjaju ulogu IT sektora, pokazuje najnoviji
Deloitteov Izvještaj o stavovima direktora informacijskih tehnologija,
koja je obuhvatila više od 700 čelnih ljudi u odjelima za informacijske
tehnologije širom Evrope, Bliskog istoka, Rusije, Azije i Afrike.

Istraživanje pokazuje da kompanije sve više ulažu u informacijske
tehnologije, a gotovo 80 posto ispitanika je izjavilo da su njihovi IT
budžeti ili uvećani ili su ostali na istom nivou kao i prethodne godine.
Dodatna sredstva za IT izdvajaju se prvenstveno u svrhu ispunjavanja
novih zahtjeva koje nosi poslovanje, uključujući nove ili prilagođene
poslovne modele i digitalne transformacije.
"U vrijeme kada transformacija poslovanja predstavlja jedan od glavnih
prioriteta firmi, većina, 75 posto, anketiranih direktora informacijskih
tehnologija ima metode kojima bi mogao podržati inovativne strategije
svojih kompanija", kazao je Admir Delić, menadžer u Deloitteovom Odjelu
poslovnog savjetovanja.
Kazao je i da se sektor informacijskih tehnologija sve više pretvara u
centar za inovacije, s obzirom na to da firme sve veću važnost pridaju
inovacijama, digitalnim tehnologijama i novim poslovnim zahtjevima.
S druge strane, smatra, izazovi i dalje postoje, jer samo 35 posto
ispitanika vjeruje da je IT sektor zaista vjerodostojan centar inovacija
za unapređenje poslovanja, dok se većina ispitanika i dalje bori za
promjenu percepcije uloge IT sektora kada je riječ o njihovim poslovnim
aktivnostima, jer se on i dalje promatra kao sektor koji pruža rutinske
IT usluge.
Dodao je i da brze promjene u svijetu tehnologija vode do transformacije
poslovanja kompanija pa, dodaje da, ne čudi što će uloga IT direktora, u
idućih nekoliko godina, prerasti u više strateški orijentiranu
savjetodavnu ulogu, posebno u pogledu razvoja i provođenja poslovnih
strategija.
"Pojedini čelnici IT odjela već imaju daleko važniju ulogu na izvršnom
nivou, što potvrđuje i ovo istraživanje, a više od trećine IT direktora
smatra da je njihova uloga već na razini uloge izvršnog direktora
informacijskih tehnologija . Čini se da postoji raskorak između onoga
što voditelji IT-a vjeruju da mogu ostvariti putem informacijskih
tehnologija i inovacija i načina na koji njihovu sposobnost percipira
vodstvo kompanije u kojoj rade. IT sektori u brojnim firmama se i dalje
bore za partnerski odnos u poslu, a preko 60 posto ispitanika smatra da
je njihova uloga kao partnera u poslu bila 'prihvatljiva' ili 'slaba'",
kazao je.
Mišljenja je da zbog sve značajnije uloge IT odjela uspostavljanje
partnerskog odnosa s njima firma bi trebalo postati jednim od glavnih
prioriteta.
Naglasio je da je drugi veliki izazov sa kojim se suočavaju IT
stručnjaci je manjak kvalitetnih radnika, jer izvršni direktori za IT se
bore kako bi pronašli pravi spoj tehnološke stručnosti i poslovnih
vještina za podršku poslovnim zahtjevima.
"Čelni ljudi IT sektora nikada nisu imali toliko značajnu ulogu na
sastancima, niti su imali toliko mogućnosti za približavanje poslovnoj
strategiji kao sada. Iako još dosta toga treba napraviti na polju
poboljšanja poslovnih odnosa, percepcija o IT sektoru se mijenja i sve
više kompanija shvaća strateški značaj ove funkcije. To je pozitivan
korak u pravom smjeru", kazao je Delić.
Deloitte se odnosi na Deloitte Touche Tohmatsu Limited, pravno lice
osnovano u skladu sa zakonom Ujedinjenog Kraljevstva Velike Britanije i
Sjeverne Irske (izvorno ''UK private company limited by guarantee''), i
mrežu njegovih članova, od kojih je svaki zaseban i samostalan pravni
subjekt.
Deloitte pruža usluge revizije, poreznog konsaltinga, poslovnog i
finansijskog savjetovanja firmama iz različitih privrednih sektora. S
globalnom mrežom članica u preko 150 zemalja Deloitte svojim
kompetencijama svjetske klase te visokim kvalitetom usluge klijentima
nudi uvid u kompleksne izazove s kojima se suočavaju u svom poslovanju.
Nema komentara:
Objavi komentar